Конституція України (ст.40) надає
громадянам
право направляти індивідуальні чи колективні письмові
звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого
самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у
встановлений законом строк. Відповідно до Закону України «Про
звернення громадян» під зверненнями громадян слід розуміти викладені в
письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання
громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи
скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано
заявником. До
Новоайдарської районної ради за минулий 2013 рік надійшло 119 звернень громадян (64
письмових та 55 усних), що на 16
звернень менше, ніж в 2012 році. З них 106 індивідуальних (за 2012 рік-128) та
13 колективних звернень (у 2012 році— 7), в яких було 521 підпис. За результатами розгляду звернень вирішено: позитивно –
79, дано роз'яснення – 40 (79 та 56 відповідно у 2012 році). За
результатами аналізу та узагальненням звернень визначені найактуальніші
соціально-економічні проблеми, які турбують громадян. Найгострішим є питання у
сфері соціального захисту (60 звернень-50%), комунального господарства (16
звернень-13%), аграрної політики та земельних відносин (9 звернень-7%),
житлової політики (7 звернень- 6%), охорони здоров'я (7 звернень- 6%), праці
і заробітної плати (5 звернень-4%), транспорту і зв'язку (5 звернень-4%), забезпечення дотримання законності та охорони
правопорядку (2 звернення - 2% ), екології та природних ресурсів (2 звернення -
2%), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та
інтелектуальної власності (2 звернення - 2%), фінансової, податкової, митної
політики (1 звернення - 1%) та інші (3 звернення – 3%). Серед
позитивно вирішених питань можна відмітити перш за все, звернення щодо надання
матеріальної допомоги. Було виділено 43 громадянам з районного бюджету за
минулий рік 30148 гривень. В тому
числі 6000 гривень виділено рішеннями
сесії районної ради громадянам, що опинилися в надзвичайних екстремальних
ситуаціях: для придбання ліків, на забезпечення лікування, тощо. За
результатами розгляду громадянам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді.
У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі
неможливо через його складність або необхідність додаткового вивчення,
заявникам роз’яснювались терміни розгляду звернень та пропонувалося викласти
його у письмовій формі для подальшого детального розгляду. Всі
звернення, які надходять до районної ради, уважно розглядаються, викладені в
них факти ретельно перевіряються, докладаються конкретні зусилля до вирішення
проблем заявника в рамках чинного законодавства. В
районній раді функціонує пряма телефонна лінія, про яку повідомлялося
раніше у районній газеті. Для підвищення
якості та прозорості процесу опрацювання звернень громадян та запитів на
отримання публічної інформації в органах державної влади та органах місцевого
самоврядування створена державна система електронних звернень - єдиний
інформаційний веб-ресурс звернень громадян до районної ради. На 2014
рік затверджений новий графік прийому громадян керівниками районної ради.
Прийом ведеться в приймальні на першому поверсі будівлі районної ради головою у
вівторок з 9-00 до 12-00, заступником голови - у четвер з 8-00 до 12-00,
керуючим справами виконавчого апарату районної ради – щодня, крім суботи та
неділі з 13-00 до 17-00. Головним
у роботі зі зверненнями громадян в районній раді є її результативність. Ми
завжди прагнемо допомогти людині у вирішенні проблеми, підказати шлях виходу із
ситуації.
Головний спеціаліст виконавчого апарату Новоайдарської
районної ради Жданов К.О.
|