Новоайдарська районна рада Луганської області
Меню сайту

Пошук

Контакти
вул. Незалежності, буд 2,
смт. Новоайдар, Новоайдарський район,
Луганська область, 93500

e-mail: na-rada@ukr.net

телефон приймальні: (06445) 9-27-24

факс: (06445) 9-43-59

Архів записів

Статистика

· RSS 29.02.2020, 16:37

Головна » 2015 » Серпень » 4 » Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Новоайдарської райради "Про затвердження Положення про оренду майна, що є спільною..."
09:52
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Новоайдарської райради "Про затвердження Положення про оренду майна, що є спільною..."

Аналіз
регуляторного впливу проекту рішення Новоайдарської районної ради "Про затвердження Положення про оренду майна,
що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області"

від 28 липня 2015 року                        

      Цей аналіз регуляторного впливу проекту рішення Новоайдарської районної ради «Про затвердження Положення про оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст  Новоайдарского району Луганської області» (далі Аналіз), підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308, з метою одержання зауважень та пропозицій по вищезазначеному проекту рішення Новоайдарської районної ради.

1. Аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом державного врегулювання

      На виконання та з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. № 308 районна рада вдосконалює заходи по порядок здачі в оренду майна комунальної форми власності, ефективного використання майна, переглядає рівень орендної плати за нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно, забезпечує контроль за справлянням та використанням плати за оренду комунального майна суб’єктами господарювання, на яких дана проблема справляє негативний вплив, є комунальні підприємства, установи та організації засновані на комунальній власності територіальної громади.
      
Важливість проблеми полягає в тому, що від здачі в оренду майна залежить забезпечення підтримки комунального майна в оптимальному технічному стані, а також показник збільшення надходжень від орендної плати.

2. Цілі регулювання

      Проект є нормативно-правовим актом, який спрямований на удосконалення правового регулювання майнових відносин (оренди майна територіальної громади)  між органами місцевої влади та суб'єктами господарювання, дотримання принципів державної регуляторної політики.
      
Цілі видання регуляторного акту „Про затвердження Положення про оренду  майна, що є  спільною власністю територіальних  громад сіл, селищ, міст Новоайдарского району Луганської області”:
      
а) затвердження єдиного уніфікованого організаційно-економічного механізму справляння та використання плати за оренду  нерухомого та індивідуально визначеного майна комунальних підприємств, організацій, установ;
      
б) здійснення органами місцевого самоврядування повноважень щодо управління майном територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району: організація ефективного використання та контролю за надходженням платежів за оренду комунального майна;
      
в) вдосконалення механізму справляння плати за оренду нерухомого та індивідуально визначеного майна комунальних підприємств, організацій, установ

3. Обґрунтування переваг обраного виду правового регулювання

      Вирішення проблеми зазначеної у пункті 1 цього Аналізу можливе лише шляхом нормативного закріплення, тобто видання проекту рішення Новоайдарської районної ради „Про затвердження Положення про оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області”. Інші альтернативні способи (механізми) неефективні для досягнення поставленої мети.

4. Опис механізмів та заходів, що пропонуються для вирішення проблеми

      Проект рішення райради передбачає порядок та механізм нарахування орендної плати за користування  майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області:
      - встановлення та затвердження єдиного механізму здачі в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області  відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»;
      - розширення спектру видів діяльності потенційних орендарів майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області.

      Дія акту поширюється на території Новоайдарського району.
      
Термін дії запропонованого регуляторного акту не обмежений, у зв’язку з можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни законодавства, інших необхідних випадках.
      
Для реалізації проекту рішення необхідно задіяти наступні ресурси:
      -
 інформаційні – Новоайдарська районна рада Луганської області повинна довести до відома відповідних підприємств, установ,  організацій та фізичних осіб-підприємців про розробку нового Положення про оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області;
      - опублікування проекту рішення Новоайдарської районної ради „Про затвердження Положення про оренду  майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області” на офіційному сайті районної ради.
      
2. Організаційні – відділ аналітичного забезпечення та управління комунальною власністю буде здійснювати контроль за своєчасним реєструванням договорів оренди комунального майна.

5. Обґрунтування можливостей досягнення мети у разі видання Проекту

      Метою Проекту є втілення єдиного уніфікованого механізму справляння та використання плати за оренду нерухомого та індивідуально визначеного майна комунальних підприємств, організацій, установ та типового договору оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області.
      При затвердженні Положення про оренду майна спільної власності територіальних громад  сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області є можливість  систематизувати здачу в оренду  комунального майна, орендодавцем якого є районна рада, а також підприємства, установи, організації на балансі яких перебуває майно, що входить до переліку об’єктів спільної власності територіальних громад району. Відповідно до цього Положення усі конкурси на оренду комунального  майна проводитимуть  балансоутримувачі цього майна. Планується розширити  коло потенційних орендарів – відповідно до Положення, орендарями майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області є фізичні особи, громадяни України і юридичні особи та фізичні особи-підприємці.
      
На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори:
      - відмова потенційних орендарів від взяття в оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області відповідно до цього положення;
      - несплата орендної плати орендарями за оренду комунального майна. 
      
Позитивним чинниками будуть:
      - розширення можливостей для потенційних орендарів щодо оренди майна  спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області;
      - посилення контролю за здачею в оренду комунального майна, яке знаходиться на балансі інших установ, організацій, підприємств;
      - додаткові надходження за оренду майна, що є  спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області, включаючи ПДВ;
      - контроль проведеної експертної оцінки, її коригування.

6. Визначення очікуваних результатів видання Проекту

      За результатами видання зазначеного Проекту має бути досягнуто цілей, передбачених у п. 2 цього Аналізу.
      
Відповідно до статті 11 Закону України “Про оренду державного та комунального майна”, ст. 7 Закону України „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”, оцінка об'єкта оренди передує укладанню договору оренди та є обов'язковою. Замовниками оцінки майна є особи, яким зазначене майно належить або у яких перебуває на законних підставах, або які замовлять оцінку майна за дорученням зазначених осіб.
      
Прийняття Положення про оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Новоайдарського району Луганської області дасть можливість привести у відповідність чинному законодавству процедуру здачі в оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад району. Розширення та конкретизація орендних ставок, відповідно від місця знаходження об’єкта оренди та виду діяльності орендаря – збільшить надходження Орендодавців комунального майна від орендної плати.

7. Обгрунтування доцільності понесених витрат

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

 1. Збільшення надходжень від орендної плати.
 2. Посилення контролю за здачею в оренду комунального майна.

Процедура розробки регуляторного акту

Балансоутримувачі

  1. Посилення контролю за здачею в оренду комунального майна.
  
2.Збільшення надходжень від орендної плати.

Процедура переукладання договорів оренди у відповідності до положення

Орендарі

Розширення можливостей для взяття в оренду майна

 

Приведення орендних ставок за користування комунальним майном до норм

 

8. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

      Термін дії регуляторного акта не обмежений у часі. Зміни та доповнення до нього прийматимуться на підставі здійснення повторних та періодичних відстежень його результативності, в разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.

9. Визначення показників результативності Проекту

      Впровадження регуляторного акту дає змогу:
      - для орендарів – розширення видів діяльності та орендних ставок за користування комунальним майном;
      - для власника та балансоутримувачів майна – приведення механізму здачі в оренду комунального майна до чинного законодавства; посилення контролю за процедурою здачі в оренду майна спільної власності територіальних громад району;  збільшення надходжень від орендної плати за користування комунальним майном, включаючи ПДВ.
      
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним  актом. 

10. Визначення заходів відстеження результативності Проекту

      Відстеження результативності дії акту буде здійснюватись відділом аналітичного забезпечення та управління комунальною власністю виконавчого апарату районної ради  за результатами аналізу інформації від комунальних підприємств, установ та організацій, що є балансоутримувачами, про фактичні надходження платежів за оренду комунального майна району. Строки проведення базового та повторного відстеження результативності РА:
      
- базового відстеження – серпень 2015 року;
      
- повторного відстеження – серпень 2016 року.
      
Базове та повторне відстеження результативності РА здійснюватиметься на підставі статистичних даних та шляхом опитувань цільових груп.

Начальник відділу аналітичного забезпечення та управління комунальною власністю                                                              Л.М.Заходяченко                                    

Розробник аналізу: відділ аналітичного забезпечення та управління комунальною власністю  виконавчого апарату Новоайдарської районної ради.
Відповідальна особа: начальник відділу аналітичного забезпечення та  управління комунальною власністю  виконавчого апарату Новоайдарської районної ради Заходяченко Любов Максимівна.

Контактний телефон: 9-42-23

 

 

.

Переглядів: 473 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Copyright Новоайдарська райрада © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz