Новоайдарська районна рада Луганської області
Публічна інформація
Меню сайту

Категорії розділу
Регуляторна політика [60]

Пошук

Контакти
вул. Незалежності, буд 2,
смт. Новоайдар, Новоайдарський район,
Луганська область, 93500

e-mail: na-rada@ukr.net

телефон приймальні: (06445) 9-27-24

факс: (06445) 9-43-59

Статистика

· RSS 27.04.2024, 00:55

Головна » Файли » Регуляторна політика » Регуляторна політика

Порядок списання матеріальних цінностей
25.10.2013, 16:59
Затверджено
рішенням  районної ради
від "  ”_______  2013 р. № 

П О Р Я Д О К
списання матеріальних цінностей, що є спільною власністю
територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району
Луганської області

      Цей Порядок списання матеріальних цінностей, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району Луганської області (далі – Порядок) розроблено з метою встановлення єдиних вимог щодо  їх списання з балансу установ, організацій, основи діяльності яких здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.

                               1. Загальна частина

1.1. Порядок визначає механізм списання матеріальних цінностей, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району Луганської області, а саме:

а) необоротні активи – будинки та споруди, машини та обладнання, транспортні засоби, інструменти, прилади та інвентар, робочі і продуктивні тварини, багаторічні насадження, інші основні засоби (крім земельних ділянок та капітальних витрат на поліпшення земель), експонати  виставок, бібліотечні фонди, малоцінні матеріальні активи, білизна, постільні речі, одяг та взуття, тимчасові не титульні споруди, природні ресурси, інвентарна тара, матеріали довготривалого використання для наукових цілей, авторські та суміжні  з ними права, інші нематеріальні активи;

б) запаси – сировина і матеріали, обладнання , конструкції і деталі до установки, спец обладнання для науково-дослідницьких робіт за господарськими договорами, будівельні матеріали, інші виробничі запаси, тварини на вирощуванні і відгодівлі, малоцінні та швидкозношувані предмети, матеріали для учбових, наукових та інших цілей, продукти харчування, медикаменти і перев’язувальні засоби,  господарські матеріали і канцелярське приладдя, паливо, горючі і мастильні матеріали, тара, запасні частини до машин і обладнання та інші матеріали.

Музейні цінності списуються в установленому чинним законодавством порядку.

Необоротні матеріальні активи спеціального призначення списуються відповідно до положень законодавства, яке ураховує специфіку їх збереження, використання, списання, утилізації тощо.

Списання бюджетними установами, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району Луганської області, інших необоротних матеріальних активів (рахунок 11), нематеріальних активів (рахунок 12) та всіх груп запасів (рахунки 20 – 25), строк використання яких більше одного року, здійснюється у відповідності з Типовою інструкцією про порядок списання майна бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 29.11.2010р. № 447 з урахуванням особливостей цього Порядку.

Списання майна здійснюється шляхом:
- ліквідації (на підставі акта);
- безоплатної передачі.

У цьому Порядку суб’єктами господарювання є комунальні підприємства, установи, організації, що засновані на спільній власності територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району Луганської області. В окремих випадках суб’єктами господарювання можуть виступати управління (відділи) районної державної адміністрації.

Відповідно до пункту 2.1 цього Порядку суб'єктами управління у відповідних випадках є Новоайдарська районна рада, її голова, начальники управлінь(відділів) Новоайдарської райдержадміністрації.

Терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.

1.2. Дія цього Порядку поширюється на матеріальні цінності, що передане підприємствам, установам, організаціям спільної власності територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району Луганської області на правах господарського відання, оперативного управління, надане в оренду чи позичку та/або знаходиться в статутних фондах інших суб’єктів підприємницької діяльності чи перебуває на їх балансі.

1.3. Дія цього Порядку  не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об’єкти житлового фонду, цивільної оборони тощо).

           2. Прийняття рішення про списання матеріальних  цінностей

2.1. Списання матеріальних  цінностей здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі яких вони перебувають, на підставі прийнятого  рішення районної ради про надання згоди на їх списання.

Списання матеріальних цінностей  здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження матеріальними цінностями  (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).

Дозвіл на списання матеріальних  цінностей як таких, що непридатні для подальшого використання, морально застарілі, фізично зношені, пошкоджені внаслідок аварії чи стихійного лиха (за винятком виявлених в результаті інвентаризації як недостача) надається у такому випадку:

а) вартістю за одиницю (комплект) в розмірі до 2500грн.- з дозволу керівника установи;

б) вартістю за одиницю (комплект) в розмірі від 2500грн. до 5000 грн.-  дозволу установи вищого рівня;

в) вартістю за одиницю (комплект) в розмірі від  5000 грн.- вирішується виключно на пленарному засіданні Новоайдарської районної ради Луганської області.

Дозвіл на списання компютерної техніки з балансів установ, що утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету, приймається на пленарному засіданні районної ради незалежно від вартості за одиницю (комплект).

Рішення про надання згоди на списання нерухомого майна та об’єктів незавершеного будівництва приймається виключно на пленарному засіданні Новоайдарської районної ради.

Виключно на пленарному засіданні районної ради приймається рішення про надання згоди на списання матеріальних цінностей шляхом  безоплатної їх передачі із спільної власності територіальних громад сіл, селищ  району в іншу власність.

Недостачі матеріальних цінностей, виявлені в результаті інвентаризації  понад норми природних втрат, втрати від псування, стихійного лиха (повені, пожежі та інше), а також, коли конкретні винуватці не встановлені (втрата від нерозкритих крадіжок тощо), списуються з балансів лише після ретельної перевірки дійсної відсутності винних осіб і вжиття потрібних заходів задля недопущення фактів у подальшому в такому випадку:

а) за кожним випадком недостач або псувань матеріальних цінностей на суму до 5000 гривень включно – з дозволу керівника установи за погодженням з головним розпорядником коштів;

б) за кожним випадком недостачі або псування матеріальних цінностей на суму понад 5000 гривень – вирішується виключно на пленарному засіданні районної ради.

Списання матеріальних цінностей, що перебувають балансі виконавчого апарату Новоайдарської районної ради Луганської області, здійснюється головою  районної ради відповідно до цього Порядку.

2.2. З метою отримання згоди на списання матеріальних цінностей суб'єкт господарювання подає голові районної ради разом із зверненням стосовно списання матеріальних цінностей  погоджені уповноваженими на це органами, до сфери яких вони  відносяться, такі документи:

1) техніко-економічне обґрунтування необхідності списання матеріальних цінностей, в якому містяться економічні та/або технічні розрахунки, інформація про очікуваний фінансовий результат списання матеріальних цінностей  та про те, як воно вплине на фінансовий план (для комунальних підприємств), а також напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання;

2) відомості про матеріальні цінності, що пропонуються списати за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;

3) акт інвентаризації матеріальних цінностей, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;

4) акт технічного стану матеріальних цінностей, затверджений керівником суб'єкта господарювання;

5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження матеріальних цінностей, що пропонується списати (разом з відповідними підтвердними документами);

6)  у разі потреби суб'єкт управління має право запитувати від суб'єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання матеріальних цінностей (технічні паспорти, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори або їх проекти тощо). Вичерпний перелік додаткових документів надсилається суб'єкту господарювання у 10-денний строк з дати надходження зазначених у підпунктах 1 - 6 цього пункту документів.

2.3. Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на списання матеріальних цінностей  приймається районною радою на пленарному засіданні.

2.4. Новоайдарська районна рада Луганської області приймає рішення щодо списання матеріальних цінностей  на підставі висновків постійної комісії з питань місцевого самоврядування, регламенту, депутатської діяльності, етики, гласності, засобів масової інформації та  комунальної   власності районної ради, до відання якої належать питання управління комунальним майном.

У разі потреби постійна комісія районної ради може провести додатковий огляд матеріальних цінностей, що пропонується до списання.

3. Утворення суб'єктом господарювання комісії із списання матеріальних цінностей, її завдання та повноваження.

3.1. Для визначення непридатності матеріальних цінностей  і встановлення неможливості або неефективності проведення відновлювального ремонту, а також для визначення механізму списання та оформлення необхідної документації суб'єктом господарювання утворюється постійно діюча комісія із списання матеріальних цінностей  (далі - комісія), у складі:

керівника суб'єкта господарювання або його заступника (голова комісії);

головного бухгалтера або його заступника (в установах і організаціях, у яких штатним розписом посада головного бухгалтера не передбачена, - особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку);
керівників груп обліку (в установах, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями) або інших працівників бухгалтерії, які обліковують майно;
працівників установи відповідного профілю або інших досвідчених працівників установи, які добре знають об'єкти, що підлягають списанню та особи на яких покладена відповідальність для збереження матеріальних цінностей.

Склад комісії затверджується розпорядчим актом за підписом керівника суб'єкта господарювання.

Повноваження з визначення непридатності матеріальних цінностей можуть бути надані щорічній інвентаризаційній комісії.
Наказ/розпорядження про створення постійно діючої комісії поновлюється щороку або за потреби.

3.2. Для встановлення факту непридатності використання матеріальних цінностей, що перебуває під наглядом державних інспекцій (транспортних засобів, автомобілів, приладів,  оргтехніки, кондиціонерів, комп’ютерної техніки, тощо), суб'єкт господарювання залучає для участі в роботі комісії представника відповідної інспекції, який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.

3.3. Комісія:

1) проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію матеріальних цінностей, що пропонуються до списання, та за її результатами складає відповідний акт;

2) проводить огляд  матеріальних цінностей для складання акту про їх списання з використанням необхідної технічної документації (технічних паспортів, поетажних планів, відомостей про дефекти тощо), а також даних бухгалтерського обліку;

3) визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції (про продаж майна, безоплатну передачу чи ліквідацію);

4) установлює конкретні причини списання матеріальних цінностей  (моральна застарілість чи фізична зношеність, порушення нормальних умов експлуатації, непридатність для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення;

5) установлює осіб, з вини яких трапився передчасний вихід матеріальних цінностей з ладу (якщо таке є);

6) визначає можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об'єкта, що підлягає списанню, та проводить їх оцінку;

7) складає відповідно до законодавства акти на списання матеріальних цінностей за встановленою типовою формою;

8) здійснює контроль за вилученням із списаних матеріальних цінностей придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює здачу на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;

9) визначає вартість матеріальних цінностей, що підлягає списанню внаслідок безоплатної передачі;

Типові форми і порядок складання актів про списання матеріальних цінностей  для бюджетних установ затверджені наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 N 125/70 "Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.97 за N 612/2416, наказом Державного казначейства України від 18.12.2000 N 130 "Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.12.2000 за N 962/5183, та наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2004 N 732 "Про затвердження типових форм первинного обліку об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.12.2004 за N 1580/10179, або можуть складатися акти довільної форми із зазначенням вичерпної інформації щодо його кількісних та якісних показників, а також причин вибуття (списання). В акті про списання детально висвітлюються причини вибуття об'єкта обліку, описується стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів та обґрунтовується недоцільність і неможливість їх відновлення.

В актах технічного стану матеріальних цінностей  зазначаються рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів.

В акті на списання матеріальних цінностей детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення матеріальних цінностей.

У разі списання матеріальних цінностей, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї, та вказуються заходи, прийняті щодо винних осіб.

Якщо в результаті ліквідації матеріальних цінностей окремі деталі, вузли, матеріали можуть бути використані чи підлягають передачі в установленому порядку, комісією додатково складається акт про оцінку таких матеріальних цінностей.
Складені комісією акти про списання матеріальних цінностей  відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження (погодження).
У документах, що подають установи для оформлення списання недостач понад норми природних втрат і втрат від псування матеріальних цінностей, слід вказати заходи, яких вжито для попередження таких втрат.
Списання з балансу установи основних засобів та інших необоротних активів (за винятком пошкоджених внаслідок аварії чи стихійного лиха, морально застарілих, фізично зношених та виявлених в результаті інвентаризації як нестача) до закінчення періоду нарахування зносу на них, не може бути здійснено.
Списання матеріальних цінностей  проводиться за первісною вартістю або за відновлювальною вартістю (у разі проведення переоцінки матеріальних цінностей ).
При списанні матеріальних цінностей, що було в експлуатації і на яке нараховано знос, у документах поряд з його первісною (відновлювальною) вартістю вказується сума нарахованого зносу.

3.4. За результатами роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:

1) акт інвентаризації матеріальних цінностей, що пропонується до списання;

2) акти технічного стану матеріальних цінностей, що пропонується до списання;

3) акти на списання матеріальних цінностей;

4) інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності).

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання матеріальних цінностей, списання якого за висновками комісії є недоцільним, заходи з відшкодування вартості матеріальних цінностей, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого.

Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання матеріальних цінностей та технічного стану затверджуються керівником суб'єкта господарювання.

3.5. Керівник суб’єкта господарювання та члени комісії забезпечують згідно із законодавством подання суб’єкту управління достовірних документів, передбачених цим Порядком.

 4. Списання матеріальних цінностей шляхом ліквідації.

4.1. Списанню шляхом ліквідації підлягають матеріальні цінності, що не можуть бути в установленому порядку відчужені, безоплатно передані комунальним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно морально чи фізично зношені, непридатні для подальшого використання суб’єктом господарювання, зокрема у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджені внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягають, або виявлені в результаті інвентаризації як нестача.

При цьому списання матеріальних цінностей, виявленого в результаті інвентаризації як нестача, здійснюються після відшкодування їх вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо.

Факт непридатності матеріальних цінностей  і неможливості та/або неефективності проведення їх відновного ремонту чи неможливості їх використання іншим чином, встановлює комісія із списання матеріальних цінностей, що утворена суб'єктом господарювання.

4.2. Розбирання та демонтаж або знищення матеріальних цінностей, які втратили своє експлуатаційне призначення або стали непридатними і пропонуються до списання, проводиться тільки після прийняття відповідним суб'єктом управління рішення про надання згоди (згідно з цим Порядком) на списання матеріальних цінностей.

4.3. Розбирання, демонтаж та списання матеріальних цінностей, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій згідно з цим Порядком забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання, на балансі якого перебувають матеріальні цінності.

4.4. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання матеріальних цінностей, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів.

Непридатні для використання  вузли, деталі, матеріали та агрегати, оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо) і підлягають обов'язковій здачі установі, що займається збором такої сировини.

Обов'язковій здачі підлягають деталі та вузли, виготовлені із кольорових металів, які не використовуються суб’єктом господарювання для ремонту машин, інструментів, приладів, обладнання тощо.

4.5. Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання матеріальних цінностей, проводиться відповідно до законодавства.

4.6. Вилучені після демонтажу та розбирання матеріальних цінностей  вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

4.7. Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.

4.8. Кошти, що надійшли  в результаті списання матеріальних цінностей  залишаються у розпорядженні суб’єктів господарювання, крім відчуження матеріальних цінностей  шляхом продажу.

4.9. Суб’єкти господарювання, на балансі яких перебували матеріальні цінності, подають виконавчому апарату районної ради у місячний термін після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання матеріальних цінностей  згідно з додатком 3.

У разі наявності зауважень до звіту його повертають суб’єктові господарювання для врахування зауважень та подання  протягом 10 робочих днів звіту для нового розгляду.

4.10. Процедура списання матеріальних цінностей  вважається закінченою з моменту подання субєктом  господарювання звіту про списання матеріальних цінностей.

 5. Списання матеріальних цінностей шляхом безоплатної передачі.

5.1. Безоплатна передача матеріальних цінностей, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району Луганської області, з балансу на баланс суб’єктів господарювання районної комунальної власності здійснюється за погодженням сторін відповідно до цього Порядку.

5.2. Безоплатна передача матеріальних цінностей, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ Новоайдарського району Луганської області, у державну власність здійснюється згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 N 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".


Керівник виконавчого апарату районної ради                                                                Г.І. Старченко

  

                                                                                  

Категорія: Регуляторна політика | Додав: admin
Переглядів: 3861 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Copyright Новоайдарська райрада © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz